Generalforsamlingen

Skabelon for Generalforsamling Bredballe Spejderne KFUM

Generalforsamlingen (herefter GF) holdes, mens spejderne slår katten af tønde til fastelavn.

Tidsrummet er 18.00 -> 19.30 for forældre og kl. 19.30 for lederne. Tropspejderne tager sig af de spejdere der endnu ikke er afhentet.

Til GF gennemgås sidste års regnskab, formanden/kvinde beretter om årets gang i foreningen og enhedslederne/ gruppeleder giver en kort pitch på hvad de laver i de forskellige enheder.

Til valg er der forældrerepræsentanter og ledere. Der skal være mindst lige så mange forældre som ledere i bestyrelsen.

Indholdet af generalforsamlingens agenda er skitseret herunder.

1. Valg af dirigent.
  2. Valg af referent.
  3. Aflæggelse af beretning.
  4. Godkendelse af regnskab.
  5. Forhandling om gruppens arbejde fremover herunder indkomne forslag, og planer for udvikling og vækst.
  6. Valg af forældrerepræsentanter til gruppebestyrelsen
  7. Valg af forældrerepræsentant til spejdercenterets husudvalg
  8. Valg af gruppeleder og gruppelederassistent.
  9. Valg af lederrepræsentanter til gruppebestyrelse.
  10. Valg til spejdercenteret / husudvalget. (lederrepræsentant og bestyrelsesrepræsentant)
  11. Valg af to revisorer.
  12. Eventuelt.

Bestyrelsen konstituere sig efterfølgende med formand, og kassere.

Tidslinjen for opgaver der skal løses til GF som afholdes i hytten samtidig med fastelavn for spejderne i slut februar.

Slut januar slå et opslag op på FB om GF -orienter om at forslag gerne må sendes på forhånd så de kan komme med på agendaen. Orienter Bæver enhedsleder om, at der skal købes fastelavnstønder, 2×4 “kattekroner” til konger og dronninger. Tønderne kan bæverne male en tirsdag aften inden GF/fastelavn.

14 dage forinden GF skal der sendes en skriftlig indkaldelse til GF per mail. Indkaldelsen sendes til alle i KFUM Bredballe. (kan gøres gennem vores medlemssystem.) Indkaldelsen skal indeholde agenda for GF. Husk at indkomne forslag skal med i agenda.

1 uge før GF. Slå et opslag op på vores facebook gruppe.

Der købes fastelavnsboller (ca. 140), saft og te/kaffe ind til både forældre og spejdere.

GF starter kl 18.00 Her kommer forældre ind, mens spejderne slår katten af tønden.

Når forældre repræsentanter er blevet valgt ind bliver lederne hentet ind hvorefter lederrepræsentanter, gruppeleder og gruppeleder assistent bliver valgt ind.

På KFUM korpsets hjemmeside kan man se vedtægterne LINK