Bredballe Gruppe

Bredballe Gruppe

KFUM Spejderne Bredballe Hvem, Hvad og Hvor

Arbejdsplan for Vork Familielejr

Hvert år i slut september/ Oktober tager vi afsted til Vork bakker. I FDF hytten i Vork er der plads til 100 overnattende gæster med små 4 og 6 mands værelser med eget bad og toilet, så der er rig mulighed for også at have søskende med. Ulve og bæverne sover på loftet, junior sover i telte og trop/senior sover i shelteret. Der er også medbragt telte og forældre opfordres til at tage deres egne telte med.

Book hytten gerne et år eller to i forvejen. Kontakt booking@vork.dk eller ring til hytteansvarlig på 71742787. Man kan finde yderligere oplysninger på https://vork.dk/udlejning/ Sørg for at info mail fra Vork booking bliver delt blandt flere, så man kan komme ind i hytten.

I grupperådet skal man blive enige om prisen for dette års familielejr. Gerne på et grupperådsmøde i maj/juni, så prisen kan meldes ud i tide. Sørg for at have en fastsat en pris til lederne, klan og deltagerne dvs. forældre og børn.

Aktivitet i eftermiddagsløbet på Vork.

Kommunikation

Juli Der skal sættes et indlæg i grønsagen til efteråret der informere om Vork.

August Lav et arrangement, som man kan booke sig ind på via medlemssystemet. Det er en klar fordel i forhold til bookning og indbetalinger. Husk at have en deadline for bookning. Hvis der er differentieret pris, så skal dette med i arrangementet. Der tages højde for de mest gængse kost variationer såsom vegetar, gluten og laktose. Hvis spejderne og forældre skal tage egne vandflasker med, så skal dette også stå i invitationen.

August Send en invitation ud på mail med link til arrangement til alle forældre om Vork familielejr. Husk pakkeliste

Tirsdag aften inden Vork kan man hos junior og trop/senior pakke trailer til weekenden, således at grej som ikke findes til eftermiddags og natløb kan købes ind. Husk flaget, klokken, stratego, tuscher A1 parpir og tanteposen. Få Standere med flag med, så forældre og børn ved hvilke patruljer de skal være i. Sørg for at trop/senior, der kommer ud til Vork fredag, har deres egen mad med, som kan tilberedes i bålhytten . Evt. med trangiaer.

Junior skal huske at pakke de telte ned, som de forventer skal bruges.

Husk indkøb til mad for weekenden eks. torsdag/ fredag og sæt en indkøbsansvarlig på. Mad til 70-100 mennesker fylder en trailer!

Natløb skal være dokumenteret ned i et dokument, så dem der skal engageres kan blive introduceret til det på forhånd.

Fredag

Om fredagen ankommer trop senior som laver mad i shelteret. Lederne, forældrestøtter, samt grupperåd mødes i kantinen til god mad og vin. Husk at orientere nye ledere om denne sociale mulighed. Inviter også gerne gl. spejderledere.

Mad og drikke samt kaffe.

  • Køkkentjans: opsætning og oprydning Ansvarlig:

Lørdagen

Ankommer kl 11.00- 11.30 indkvartering Indkvarteringsansvarlig:

KL 11.30 Flagrejsning de forskellige enheder synger deres sange bæver, ulve, junior, trop og resten.

Kl 12.00 frokost Færdige Sandwiches er klart en fordel tidsmæssigt. Dem der ikke har en vandflaske med kan få en vandflaske af os så de løbende kan fylde den op. (hermed sparer vi opvask til glas). Sæt bæver og ulve forældre sammen inde i multisalen og junior/trop/senior sammen i spisesalen.

  • Køkkentjans: opsætning og oprydning Ansvarlig:

Kl 13.00 familieløbet 8-10 poster Ansvarlig: Klan, lederne, grupperåd. Man må godt sætte patruljerne, så de følger enhederne nogenlunde.

Kl 15-15.30 kaffe

  • Køkkentjans: opsætning og oprydning Ansvarlig:

15.30 -16.30 afslutning af løb Ansvarlig: Klan, lederne, grupperåd

16.30 intro om frivillighed. Vagter omkring kalender og juletræssalg, indtægter vs kontingent. Vi forventer at man som forældre byder ind med indsats 1 gang og gerne flere til oprydningsdag og juletræsvagter. Juletræsbanden kan med fordel have deres vagter klar til bookning her.   

16:30 Spejderne forbereder til lejrbål. Sketch og sange.

Vi skal have aktiveret til søskende. Søskende kan blive aktiveret af trop/ senior introducere søskende for pløk, tørklæde tagfat. Ansvarlig:

Spisning kl 18.00

  • Køkkentjans: opsætning og oprydning Ansvarlig:

Lejrbål Husk at aktivere jeres børn med en aktivitet. Sketch er ulve-> senior/klan. Bæversketch er om søndagen. Ansvarlig: lederne

Bæver godnat

NATLØB Ansvarlig:Klan/ Senior

Natmad

  • Køkkentjans: opsætning og oprydning Ansvarlig:

Søndagen

Morgenmad

Oprydning  Voksne/ stratego (spejderne)

Vi skal have lavet en liste over gøremål til oprydning.

Bæver underholdning ved flagstangen eller ved den store bålhytte som afslutning.

Vork familielejr slutter kl 11.00

Husk at have en afleveringsansvarlig, der kan blive hos de børn der hænger.

Udpakning Få udpeget et team til udpakning, så ham/ hende der står med traileren ikke står der alene.