Bredballe Gruppe

Bredballe Gruppe

KFUM Spejderne Bredballe Hvem, Hvad og Hvor

Nytårsparade

I start januar har vi opstart efter juleferien. Her vil der være en nytårsparade, hvor vi samles en søndag formiddag i Bredballe kirken og bagefter går vi i samlet flok til Hældager skolens samlingssal. Her vil der være et par stykker smørrebrød, øl/vand, samt kaffe og kage. Der er forskellige events såsom sketches eller fremvisning af enhedernes gøren og laden. Nytårsparaden slutter af med at spejderne får deres årsstjerner.

Opgaver i forbindelse med nytårsparaden

Man skal kontakte hældagerskolen og aftale brug af samlingssal gerne i November, så vi ved om vi kan booke samlingssalen. Kontakt :

Klaus Bo Poulsen / Teknisk serviceleder hældagerskolen / eMail: klbpo@vejel.dk / Mobil : 21279318

Nøglen hentes hos viceværten i ugen op til arrangementet. Viceværten vil orientere om de adgangskrav, der er, samt hvordan døre holdes åbne og kommunikation til andre grupper, der måtte være på skolen en søndag eftermiddag.

Opgaver December og primo januar

Informer lederne i enhederne om hvad der skal ske og hvad der forventes af dem til nytårsparaden gerne før jul. Underholdning pr enhed må max vare 5 minutter.

Kontakt kirken for at høre om en af spejderne skal læse en tekst op. Typisk en kommende konfirmand.

Primo januar sendes en invitation ud til alle om nytårsparaden. Eksempel på invitation ses her

Opret gerne et arrangement i medlemsservice, så forældre kan melde sig til og betale via dette.

Prisen for arrangementet for deltagere er 35 Kr. For ledere er det gratis.

Få organiseret et hold til at hjælpe med opsætning af borde/ stole mens spejderne er i kirken.

Der skal bestilles og købes smørrebrød, øl og vand til dem der kommer.

Der skal også købes småkager, kaffe og te.

På selve Nytårsparaden

På dagen starter spejderne i kirken. Efter kirkegang går de til Hældagerhallen.

1. Folk ankommer til Hældagerhallen og sætter sig ind.

2. Rejser sig når fanen kommer som bliver stillet i faneholderen.

3. Intro og praktiske informationer vedr. arrangementet ved gruppebestyrelsen + en sang.

4. Mad og drikke + kaffe og te

5. Kort beretning fra formanden.

6. Kort beretning fra gruppeleder.

7. Herefter sketch og indslag fra enhederne (MAX 5 min. pr enhed).

8. Når nytårsparaden er overstået stiller vi borde og stole på plads og rydder op efter os, så vi kan komme tilbage næste år 🙂